Angelika NIEBLER
  • Angelika
    NIEBLER
  • Group of the European People's Party (Christian Democrats)
  • Member
  • Germany Christlich-Soziale Union in Bayern e.V.
  • Date of birth: 18 February 1963, München

Member

  • ITRE Committee on Industry, Research and Energy
  • FEMM Committee on Women's Rights and Gender Equality
  • DARP Delegation for relations with the Arab Peninsula

Substitute

  • JURI Committee on Legal Affairs
  • EMIS Committee of Inquiry into Emission Measurements in the Automotive Sector
  • D-TR Delegation to the EU-Turkey Joint Parliamentary Committee

Most recent activities

Commission's answers to written questions

10-01-2017 O-000003/2017

Preparation of the European Council meeting of 15 December 2016 (debate)

14-12-2016 P8_CRE-PROV(2016)12-14(7)

Preparation of the European Council meeting of 15 December 2016 (debate) (2)

14-12-2016 P8_CRE-PROV(2016)12-14(7)
  • Nach der spannenden Wahl des EP-Präsidenten ging es in dieser Woche weiter zur Klausur der CSU-Landtagsfraktion nach Kloster Banz, abends dann zum Neujahrsempfang der CSU Freising, auf dem der österreichische Alt-Bundeskanzler Wolfgang Schüssel über Werte und den European Way of Life sprach. Am Freitag konnte ich dann am Jubiläum der Hanns-Seidel-Stiftung mit Bundespräsident Gauck teilnehmen, der daran erinnerte, dass sich Freiheit und Verantwortung gegenseitig bedingen. Jetzt, Sonntag Nachmittag, bin ich wieder auf dem Weg nach Brüssel zur Fraktionsvorsitzendenkonferenz, die am Nachmittag beginnt. Schade, dass ich den herrlichen Sonntag nicht noch länger in Bayern sein konnte, das Langlaufen heute Morgen mit der Familie in Glonn war ein wahres Highlight!
    22/01/2017 15:53 - facebook
  • RT @MHohlmeier: Congrats to @Antonio_Tajani. Strong Voice for the EP, experienced politician. He will build bridges between political group…
    17/01/2017 23:27 - twitter
  • RT @ManfredWeber: Ein starkes Signal des Miteinanders, Europa liefert. @Antonio_Tajani wird ein dem Amt würdiger #EPPresident sein. H…
    17/01/2017 23:15 - twitter
  • RT @ManfredWeber: A strong signal of stability, Europe is delivering. @Antonio_Tajani will be an #EPPresident worthy of the office. C…
    17/01/2017 23:15 - twitter
  • Wir haben einen neuen Präsidenten: Antonio Tajani wurde im vierten Wahlgang zum neuen Präsidenten des Europäischen Parlaments gewählt! Ich gratuliere herzlich und freue mich über den Zusammenhalt des bürgerlichen Lagers!
    17/01/2017 21:10 - facebook

Contacts

Bruxelles

  • Parlement européen
    Bât. Altiero Spinelli
    15E206
    60, rue Wiertz / Wiertzstraat 60
    B-1047 Bruxelles/Brussel

Strasbourg

  • Parlement européen
    Bât. Louise Weiss
    T10009
    1, avenue du Président Robert Schuman
    CS 91024
    F-67070 Strasbourg Cedex

Postal address

  • European Parliament
    Rue Wiertz
    Altiero Spinelli 15E206
    1047 Brussels