Powrót na stronę Europarl

Choisissez la langue de votre document :

  • bg - български
  • es - español
  • cs - čeština
  • da - dansk
  • de - Deutsch
  • et - eesti keel
  • el - ελληνικά
  • en - English
  • fr - français
  • ga - Gaeilge
  • hr - hrvatski
  • it - italiano
  • lv - latviešu valoda
  • lt - lietuvių kalba
  • hu - magyar
  • mt - Malti
  • nl - Nederlands
  • pl - polski (wybrano)
  • pt - português
  • ro - română
  • sk - slovenčina
  • sl - slovenščina
  • fi - suomi
  • sv - svenska
Interpelacje
30 maja 2016 r.
E-004333-16
Pytanie wymagające odpowiedzi pisemnej
do Komisji
art. 130 Regulaminu
Zdzisław Krasnodębski (ECR)

 Przedmiot:  Wyrok niemieckiego Trybunału Konstytucyjnego ws gremiów zarządzających niemiecką telewizją publiczną ZDF
 Odpowiedź 

W wyroku z 25 marca 2014 r. niemiecki Trybunał Konstytucyjny (Bundesverfassungsgericht) stwierdził, że w skład gremiów zarządzających niemiecką telewizją publiczną ZDF wchodzi zbyt dużo członków „blisko związanych z państwem”, co stawia pod znakiem zapytania niezależność tej telewizji, i nakazał ograniczenie ich liczby do 1/3. Trybunał dał czas landom na nowe uregulowania do 30 czerwca 2015 r.

Dotąd jednak nie nastąpiła zmiana składu gremiów ZDF. Przewodniczącym Rady Telewizyjnej (Fernsehrat) jest nadal polityk CDU, członek Bundestagu, Ruprecht Polenz, związany z kanclerz Angelą Merkel. Zmiana zapowiada jest latem bieżącego roku.

1. Czy KE monitoruje tę sytuację? 2. Jak w związku z ciągle jeszcze nieimplementowanym wyrokiem Trybunału KE ocenia stan niezależności mediów publicznych w Niemczech?

Ostatnia aktualizacja: 14 czerwca 2016Informacja prawna