
436922.EN PE 303.317

WRITTEN QUESTION E-1244/01
by Francesco Fiori (PPE-DE), Generoso Andria (PPE-DE), Renato Brunetta (PPE-DE), Raffaele 
Costa (PPE-DE), Marcello Dell'Utri (PPE-DE), Giuseppe Gargani (PPE-DE), Giorgio Lisi (PPE-DE), 
Francesco Musotto (PPE-DE), Giuseppe Nisticò (PPE-DE), Guido Podestà (PPE-DE), Amalia Sartori 
(PPE-DE) and Stefano Zappalà (PPE-DE)
to the Commission

Subject: RAI (Italian Radio and Television Company)

Would the Commission and its President answer the following questions?

- in the course of its existence, has the Italian Radio and Television Company ever received any 
kind of funding from the Commission?

- has such funding been used for the purpose of broadcasting programmes or information 
bulletins?

- have such programmes and bulletins been broadcast and, if so, when?

- did such programmes and bulletins observe the principles which govern RAI in its capacity as 
a company responsible for providing a major public service?

- if the principles which RAI is supposed to uphold have been contravened, should the 
Commission not suspend any funding which it may be supplying?


