
PE736.115v01-00

Question for written answer E-002793/2022
to the Commission
Rule 138
David McAllister (PPE)

Subject: Sanctions suspending state-owned media outlets Russia Today and Sputnik in the EU

Following the European Parliament’s vote by a large majority on 9 March 2022 to shut down Russian 
propaganda channels used to spread disinformation, such as Sputnik TV or Russia Today, the 
Council immediately suspended the broadcasting activities of Sputnik and Russia Today (RT English, 
RT UK, RT Germany, RT France and RT Spanish) in the EU or directed at the EU. The sanctions are 
to be maintained until the criminal war of aggression against Ukraine is brought to an end and the 
Russian Federation and its associated outlets stop conducting disinformation and information 
manipulation campaigns against the EU and its Member States.

1. Have the broadcasting activities of Russia Today and Sputnik now been suspended in all 
Member States? What was the cut-off date given to each of the 27 Member States?

2. If Russia Today and Sputnik are still active in any Member States, what is the Commission doing 
to stop their broadcasting activities?


