Please fill this field
Erik MARQUARDT Erik MARQUARDT
Erik MARQUARDT

Group of the Greens/European Free Alliance

Member

Germany - Bündnis 90/Die Grünen (Germany)

Date of birth : , Neubrandenburg

Home Erik MARQUARDT

Vice-Chair

DEVE
Committee on Development
DMAS
Delegation for relations with the Mashreq countries

Member

D-AF
Delegation for relations with Afghanistan

Substitute

LIBE
Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs
D-IQ
Delegation for relations with Iraq
DMED
Delegation to the Parliamentary Assembly of the Union for the Mediterranean

Most recent activities

Humanitarian situation in Ethiopia (debate) DE

11-02-2021 P9_CRE-PROV(2021)02-11(4-160-0000)
Contributions to plenary debates
Erik MARQUARDT
Erik MARQUARDT

On EP NEWSHUB

Dass es immer noch keine gute Teststrategie gibt und die Produktionskapazitäten der Impfstoffe immer noch nicht maximal ausgebaut wurden, obwohl so viele seit November mit Quasi-Isolation der Politik immer mehr Zeit verschaffen, ist einfach peinlich und unverzeihlich. #AnneWill

Wenn ich von Corona genervt bin, baue ich mich immer damit auf, dass ich inzwischen mehr Twitter-Follower habe als Donald Trump.

Jetzt läuft die erste richtige Sitzung der #Frontex-Untersuchungsgruppe im Europaparlament. Wir befragen Frontex-Chef Leggeri und Kommissarin Johansson und wir haben durchgesetzt, dass die Sitzung öffentlich ist und alle Interessierten folgen können: https://t.co/FktLINnQuW 

Contact

Bruxelles

Strasbourg