Diumenge 26 de maig: Tarda-nit electoral europea a la Plaça de Joan Coromines
L’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona organitza el diumenge 26 de maig una tarda-nit electoral sobre les eleccions europees a la Facultat de Comunicació Blanquerna i Relacions Internacionals Blanquerna - Universitat Ramon Llull, a la Plaça de Joan Coromines. La jornada comptarà amb presentacions, debats, actuacions i concursos, i anirà aproximadament de les 18h00 fins a mitjanit. Es requereix inscripció prèvia omplint aquest formulari.
Del 23 al 26 de maig, 420 milions de ciutadans europeus dels 28 Estats membres tindran l’oportunitat d’escollir els 751 representants per a la IX legislatura del Parlament Europeu. A Espanya trenta-dues candidatures es disputaran 54 escons el diumenge 26 de maig, coincidint amb eleccions locals i autonòmiques.
L’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona, amb la col·laboració de la Facultat de Comunicació Blanquerna i Relacions Internacionals Blanquerna - Universitat Ramon Llull, organitzen una tarda-nit electoral europea per seguir l’actualitat dels comicis europeus.
PROGRAMA
18h00 - Obertura de portes
18h30 - Representació teatral de “La idea d’Europa”
Monòleg musicalitzat dirigit i interpretat per Òscar Intente, acompanyat per l’acordionista Ferran Martínez. L’obra, basada en la conferència homònima de George Steiner, interpel·la l’espectador sobre la seva identitat, el significat de ser europeu i el pes de la història i la cultura europees. Espectacle en català. Durada 65 minuts.
19h45 - Presentació dels resultats de l’aplicació d’orientació de vot “tuvoto.eu” creada per Tecnopolítica, amb la col·laboració del CIDOB, per a les eleccions europees
20h00 - Tancament dels col·legis electorals i primera projecció del Parlament Europeu
20h15 - Debat amb politòlegs sobre la campanya i les eleccions europees a Espanya i Catalunya
- Berta Barbet, editora de Politikon;
- Saray Espejo, directora d’Afers Europeus a Instrategies;
- Pol Morillas, director del CIDOB;
- Moderador: Jordi Pacheco, degà del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya (COLPIS).
21h00 - Actualització de la projecció d’escons del Parlament Europeu
21h15 - Debat amb periodistes europeus a Barcelona sobre la campanya a nivell de la UE
- Elise Gazengel, corresponsal francesa per France 24, Le Soir, Radio France Internationale i France Télévisions;
- Julia Macher, corresponsal alemanya per Weltreporter;
- John Etherington, professor de Ciències Polítiques de la Universitat Autònoma de Barcelona;
- Moderador: Pere Franch, periodista i director del Màster en Periodisme Internacional a Blanquerna-URL.
22h00 - Actualització de la projecció d’escons del Parlament Europeu
22h15 - Sopar i quiz sobre la UE amb Elisenda Carod, de Minoria Absoluta
23h00 - Projecció final del Parlament Europeu
23h15 - Concert-cloenda de la nit electoral amb la cantant londinenca Gigi McFarlane
ACREDITACIONS MITJANS DE COMUNICACIÓ
La Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de la Universitat de Blanquerna disposa d’estudis de ràdio i també de sales de treball per seguir la nit electoral europea.
Es prega a aquells mitjans interessats en fer cobertura de la tarda-nit electoral europea a la Plaça de Joan Coromines s’acreditin enviant un e-mail indicant noms i cognoms, número de DNI i necessitats tècniques a epbarcelona@ep.europa.eu o al 932722044 abans del dijous 23 de maig a migdia.